Kateřina Polanská

Poradkyně na krásnou pleť a líčení

NEBEZPEČÍ překyseleného organismu. Aneb jak se už za pár hodin cítit víc v pohodě :)

IMG_2386

Únava, ztráta energie, přecitlivělost, podrážděnost, fyziologické choroby a nemoci. Pokud vám to něco říká, tak čtěte dál…

Připadáte si přetažení, jste chronicky unavení, zotavujete se velice pomalu, neustále vás provází silné napětí ve svalech, bolesti hlavy a v zádech. Trápí vás ekzémy, nos a oči máte často podrážděné a stále častěji vás trápí bolesti. Do toho všeho často nemocné děti, rozmrzelý partner, náladový nadřízený a ukňučený pes.

S velkou pravděpodobností máte všichni jeden společný problém. Všemi fyzickými a psychickými problémy nám totiž tělo signalizuje, že už nezvládá tu spoustu kyselin a nutně potřebuje pomoc.

Překyselení organismu je v současnosti jednou z nejnebezpečnějších civilizačních chorob, protože zdraví je bezprostředně závislé na rovnováze mezi kyselostí a zásaditostí našeho těla.

Proč je náš organismus překyselený?

Čím to je, že překyselení organismu je pravděpodobnější než jeho vyšší zásaditost? Zatímco zásady dostáváme do našeho těla pouze pomocí potravin – a mimo to jsou neustále spotřebovávány, kyseliny si tělo vytváří částečně samo. Nutno také podotknout, že svému tělu nedáváme často příležitost k tomu, aby odbourávalo kyseliny přirozenou cestou, jelikož příliš málo pijeme. Pokud se navíc nedostatečně pohybujeme, vydýchávají plíce jen velmi málo kyselin a zároveň nedostatek kyslíku vede k jejich další produkci.

No není to začarovaný kruh?

Všeobecně lze říci, že hlavními důvody překyselení jsou:

  • Příliš mnoho nevhodných a příliš málo správných potravin
  • Psychické zatížení (zlost, strach, úzkost)
  • Nikotin
  • Jedovaté látky v životním prostředí
  • Chemické látky

Dříve nebo později se všichni musíme zabývat svým zdravím. A díky odkyselení organismu můžete svůj zdravotní stav zlepšit už během několika málo hodin.

a

 Jak zjistit, zda je vaše tělo překyseleno?

 Úkolem našeho těla je chránit svojí krev. Hodnota pH v krvi se tak pohybuje od 7,35 do 7,4 – s občasnými, zcela nepatrnými výkyvy. Pokud by se tato hodnota výrazněji snížila, člověk zemře.  Z toho nám však vyplývá, že běžné metody, které se v medicíně používají k určování hodnoty pH a tím k zjišťování kyselosti organismu, nepřinášejí žádné dále využitelné výsledky. Tkáň může být ve skutečnosti velice silně překyselená, přestože pH hodnota krve se pomocí testu ukáže jako zcela neutrální.

Díky procesu odkyselování během noci je ranní moč nejkyselejší. Proto slouží jako měřítko. Ideální biologická hodnota tkáně leží mezi pH 7,4 – 7,5. Pokud je její hodnota nižší než pH 7, musíme tělu okamžitě pomoci podáním zásaditých látek.

K pravidelné kontrole kyselosti vašeho těla doporučuji lakmusové neboli pH papírky, které seženete v lékárně.

Z počátku doporučuji pravidelnou a častou kontrolu stavu kyselosti a zapisování zjištěných hodnot.

Začínáme odkyselovat

Už během pár hodin odkyselování se dočkáte neočekávaných a velice příjemných stavů. Bolesti hlavy a záchvaty nevolnosti, které vás léta trápily, zmizí po několika dnech navždy. Mysl se rozjasní a paměť se zřetelně zlepší. Deprese vystřídá příjemné naladění a veselost. Pohyb těla je najednou snadnější a i vzhled se často až neuvěřitelně zlepší. Nevyrovnaní lidé zažijí během 2 až 3 dnů neuvěřitelnou změnu nálady a trvalý pocit pohody. Také pobyt na slunci snáší lidé mnohem lépe než dříve, neboť přecitlivělost pokožky na UV záření po odkyselení těla zmizí.

No nezní to všechno úžasně? Tak se vydejte na cestu, která po kompletním odkyselení vede k psychickému i fyzickému zdraví.

Vylučování kyselin podporují různé čajové směsi. Velice osvědčeným prostředkem k odkyselení organismu je i voda z brambor. K doporučené stravě se ale ještě za chvílí vrátíme. Nezapomeňte však, že i svižná procházka vylepšuje stav kyselého těla tím, jak se zmožené kyseliny vydýchávají. Výměna kyslíku je vůbec jedním z nejdůležitějších bodů. Při jeho nedostatku vznikají v těle anaerobní ostrůvky, které jsou vhodným prostředím pro přemnožení bakterií.

Odlehčete svému tělu pomocí stravy

Vzhledem k tomu, že většinu kyselin dostáváme do těla pomocí potravin, je potřeba dbát obzvlášť na to, co jíme. Po mnohaletém překyselování tak musíme do těla doplnit zásadité látky. Mezi zásadotvorné a neutrální potraviny patří např.:

bramborová polévka, bramborové knedlíky, brambory, brokolice, brynza, camembert, celozrnný chléb, cibule, červená řepa, česnek, hovězí filet, hrášek, husí prsa, krůtí maso, květák, ořechy, růžičková kapusta, slepice (pečená i vařená), slunečnicový olej, srnčí kýta, špenát, telecí filé, telecí stehno, treska, tučné mléko, ústřice, žitný chléb

Jak sami vidíte, odkyselování není žádný proces trápení a odříkání. Z výše uvedených potravin se dají udělat skvělé rodinné obědy a večeře. A pokud si při tom uvědomíte, že tím svému tělu ještě pomáháte odlehčit od všech těch kyselin, tak věřím, že si to i dvojnásobně užijete.

Mezi zásadotvorné potraviny patří také většina čerstvého ovoce a zeleniny, kterou samozřejmě doporučuji zařadit do vašeho jídelníčku.

Proč ještě doplnit minerály?

Odkyselení těla je jen prvním krokem ke zdraví. Druhým a bezpodmínečně nutným krokem je remineralizace, neboli doplnění minerálních látek v těle. Jejich nedostatek bývá většinou tak velký, že se jedním zásaditým jídlem nedá doplnit, neboť přísun zásad, jež jsou v něm obsažené, není dost vysoký. Minerální a stopové prvky sami o sobě nedodávají žádnou energii, ale rozhodující měrou se podílejí na všech důležitých pochodech lidského těla. Jelikož si tělo samo nevytváří, musíme tyto látky denně přidávat ke konzumovaným potravinám, a to ve více než dostatečné míře, neboť jsou neustále vylučovány potem, močí a stolicí.

Mezi životně důležité minerální látky a stopové prvky patří:

tabulka

 Co s tím vším má společného kyslík?

Bez jídla jsme schopni žít 6 týdnů, bez pití 6 dnů, ale bez dechu ani 6 minut. Kyslík je tak naší základní potravou a je životně důležitý. Málokdo však ví, že také odkyseluje. Jen několik málo minut hlubokého dýchání na čerstvém vzduchu při uvolněném držení těla neutralizuje překyselení krve. Příliš mělký dech však vede ke koncentraci kysličníku uhličitého v krvi, a tím dochází k překyselení. Při sedavém způsobu života vdechne člověk přibližně 7 litrů vzduchu každou minutu. Během procházky se jeho objem zvyšuje téměř na 15 litrů, při pomalém vytrvalostním běhu dokonce dosahuje okolo 40 litrů.

Snažte se tak zařadit denně 20 minut sportovní aktivity, která vás může trvale udržet zdravé a v dobré kondici.

Cvičení s dechem:

Běžně se nadechujeme asi 16x za minutu. Pokuste se to jednou na několik minut omezit pouze na 4x za minutu a vydechujte při tom obzvlášť důkladně. Vydechujte až do okamžiku, kdy se vám bude zdát, že plíce jsou již prázdné. Potom ještě několik sekund lehce vydechněte zbývající vzduch. Po takovém výdechu pak následuje výrazně hlubší nádech. Za několik minut se zcela uvolníte a uklidníte.

Kdykoliv si vzpomenete, udělejte toto dechové cvičení a soustřeďte se při něm na důkladný výdech. Vaše tělo se vám odmění klidem a narůstajícím příjemným pocitem.

Tip ode mě:

Většinou všichni z novoročních předsevzetí známe, že radikální změny a elán do velkých změn nás velice brzy opustí. Proces odkyselení mě velice zaujal a slibované výsledky se mi líbily. Nebyla jsem si však z počátku jistá, na jak dlouho a zda vůbec se dokážu vzdát svých sladkých snídaní, několika káv denně a skleničkou vína s přáteli. S procesem odkyselování jsem začala tedy postupně. Jako první jsem začala přemýšlet o tom, co vše jím a piji, a zda to není většinou spíše ze zvyku než z potřeby mého těla. Před každým zmáčknutím kávovaru jsem tedy přemýšlela, zda opravdu mám chuť na další šálek kávy a zda by nebylo lepší ho nahradit čerstvým kouskem ovoce. Po pár dnech si na tento nový režim nejen zvyknete, ale garantuji vám, že si už automaticky a s chutí dáte místo desátého šálku kávy raději skleničku čerstvého freshe.

Přidejte do svého života také pravidelný pohyb a uvidíte, jaké změny se vám budou v životě dít.

1474426_1122152041129347_3578295515512979166_n

Já jsem si dnes byla zaběhat a při tom mě napadlo, že vám napíši tento článek.

A pokud vás téma odkyselování zaujalo, doporučuji všem knihu od Kurta Tepperweina „Pryč s kyselostí!“

1604790_1122152051129346_8966114333843015400_n

Kateřina Polanská
Učím ženy péči o pleť a líčení a smyslem mé práce je, aby se každá žena cítila a vypadala krásně a dokázala se upravit na každou příležitost.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>